this is my 3rd sequel from the mental lexicon saga (yeah.im too old to heart cullen).the mental lexicon I was abandoned because of the slow server.the mental lexicon II is-now-defunct simply because i lost the password and can't login.

Monday, June 21, 2010

fitnah sama cam membunuh.

bayangkan.anda anda seorang yg menghidapi foot and eczema dan sangat sensitif dengan segala jenis bahan2 yg mempunyai kimia (segala jenis cecair cucian).jika terkene walau sedikit akan naik biji2 air yg sgt gatal & jika digaru akan menyebabkan infection.dan jika anda cuba memakai latex gloves,tangan atau kulit anda itu akan membengkak.disebabkan alahan pada latex.

kerana itu,suami tersayang yang tolong bab2 membasuh pinggan mangkuk.jika balik kampung suami,dia jga membantu bab2 basuh kain baju sbb di rumah mertua mesin basuhnya kerap rosak.

jadi,perlukah digunakan sbb itu,utk anda menjaja fitnah yg suami aku itu dayus atas sebab membantu isteri membasuh pakaian termasuklah pakaian2 inner ni?dah takde keburukan lain,yg tu pon cukupla kan utk ko menabur fitnah satu kampung yg suami aku ni kene control sampai sanggup basuh segala mala pakaian istrinya?*pelik..kalo pompuan basuh baju laki tapa..sedangkan itu bukan kewajiban unless disuruh.

dan please,selama ni pun,aku tak pernah nk umpat hampa.bagi aku,jika salah dr segi agama aku cuba tegur.masalahnya yg menabur fitnah ni, aku jarang sekali bertegur sapa.orang satu kampung ja pon.apsal aku yg takda kena mengena pon hang nk kata nasi kankangkan laki aku?aku ni dibesarkan dgn cukup baik oleh mak pak aku dengan kepercayaan hanya ALLAH tujuan hidup.

aku rasa aku da sampai tahap maksima dah sabaq ni.kalau aku mula bercakap kat hampa,tahan hati sajalah nanti.

10 comments:

Farra Da Smiley said...

sabar...ni ujian allah...biarla org tu tambah dosa dia... be strong ok

nur.najib said...

depa dari mula kami kawen ada ja umpat kita..agaknya anak menantu depa x berjaya cam kita..asik nk mendengki..

mmg boring bila dapat tau..dpn kita manis mulut kak.saya plak mmg bangsa x byk bercakap..

tak paham hati manusia yg busuk ni

theadams said...

Nurul people x tau masalah dalaman rumah tangga kita, depa tau kutuk ja! Kat kg that's norm, sbb all the lelaki are lelaki melayu terakhir! semua pun bini buat. the best part masa i duduk kat bdr kinrara, my neighbour thought me & adam bersekedudukan...masa tu belum ada Tisha, dia ni mmg pakai mcm you abaya & hijab labuh and all....but mengumpat OMG...hanya tuhan yg maha mengetahui....

Cik Tima said...

serang dgn cara educated skettt!
biar dia raseee

nur.najib said...

hahaha..tats so bad ok..
depa tanya u ke?

kes i ni,bukan org lain..mak2 menakan juga.tau da kita ni sakit.saja jahat mulut.najib naik angin la tuh..dia kata bini aku tadak kaco kata apa pun..hampa sedap mulut.."

patotla die call i kata miss i ritu..hehe

nur.najib said...

nk cara si B ke?
org jahat mulut kita..jangan maki carut marut..ckp benda facts saja..biar dia naik angin..pas tu die maki hamun kita ugut2..apalagi REPOT POLIS ja...cam aku buat ritu..rasakan!!diam terus..pas tu baca yasin..doa kat allah minta lindung kita..biar dia dpt bahagian dia..haa kan..tgk Allah tunjukkan...

theadams said...

hahaha...mak menakan lagi senang, sound je, dia sakit kat mana?..

My case dia suruh next door neighbor (chinese) tanya .. well UGUT bukan tanya, kalau mmg we all tak kawin dia nak report JAIS..report la, aku apa peduli, mau i saman JAIS, buat press conference apa bagai... kalau pi serbu I tanpa usul periksa.

Btw, we all sewa tu rumah my aunty, which she kinda close dgn my aunty jugak la.. the thing is my aunty dah cakap pun her niece nak sewa rumah tu. Abis tu dia ingat apa my aunty pun subahat! Crazy rite!

Nak cakap dgn u ni, I pindah umah kat Dublin neighbour I hantaq cake kat I tau nak berkenalan. I masuk apartment kat Indon my Japanese neighbour bagi bunga and say welcome to the complex!!! See the mentality??

nur.najib said...

i faham.kdg2 x paham kan?tu i ckp.i nk migrate.menyampah dgn org malaysia.if org malaysia ni..musti sbuk nk tny..rmh sewa ke beli..biaq pi la..lps tu susah nk senyum2 dgn jiran snediri.masa i undergrad,duk sewa kat palm garden putrajaya tu..tmpt elit..mat salleh ramai..naik lif musti senyum n wish..kita..org bg salam pon ssh nk jwb

Liya said...

smg Hijja tabah..kalau sy ditempat Hijja pun tak pasti dpt menghadapi benda mcm ni..tu yg kadang2 rasa sedih nak balik Msia..suke duk Jepun ni..xde masalah camni....mentality org Msia..menyedihkan......

nur.najib said...

ws liya.
org kita mmg ada satu sikap suka buruk sangka & fikiran sempit. tak suka lihat dr sudut yg lebih luas. dan suka berhasad dengki. tapi penakut bila nk berdepan..
ntahla