this is my 3rd sequel from the mental lexicon saga (yeah.im too old to heart cullen).the mental lexicon I was abandoned because of the slow server.the mental lexicon II is-now-defunct simply because i lost the password and can't login.

Tuesday, April 27, 2010

membunuh diri

wah!nampaknya membunuh diri sudah menjadi hobi masa kini rakyat malaysia.usia muda pun dah mula minat hobi demikian.pada pendapat saya,mereka yg terlibat dalam kes2 begini selalunya adalah mangsa.mangsa tekanan dari dalam jiwa dan luar jiwanya juga.saya berpendapat lagi,mangsa perlu dibantu sebelum menjadi 'mangsa' hobinya. sekali lagi,ibubapa memainkan peranan penting.kalau anak nampak monyok je,silalah tanya sebabnya.kalau die refuse nk pegi skolah ke cube selidik atau siasat sendiri.ibubapa juga WAJIB menjadi sahabat kepada anak2 pada umur remajanya.janganlah tau mengerah die blajo 24 jam.ataupun maki hamun anak tu bila dpt keputusan tak cemerlang.TAPI nk jadi sahabat pon ada skillnya.tegas tp lembut.susah tuh.tengok bape ramai masyarakat kita yg bile lembut sangat dgn anak,anak2 jd bapak ayam plak.skill ni sume perlu dipelajari ya mak bapak sume

selain tu,skoolah juga perlula bertindak proaktif.kalau da tau beberapa individu konon2 ganas tu silalah bertindak segera.jangan dibiar merajalela.masalahnya skolah slalu buat dek.aku pon naik tak paham nape.malahan nk diselindung plak kejahatan budak tu.kalau die dah jahat bebeno,hantar ke henry gurney.kuarantinkan.sbb ada budak2 yg kepala hotaknya mmg suka nk memberontak tak pasal2.tak makan lut.tetak parang pon bley patah parang tuh.kene military discipline baru depa nk tau langit tinggi rendah.dan rajin2la survey murid2 anda.saya tau ada cikgu yg misinya : AKU MUSTI HABISKAN SILIBUS.anda silap!anda kene jadi kawan juga pd student anda.selalu sangat terbaca orang cakap penat jadi cikgu.hello!!saya penah jadi cikgu dlm 6-7 bulan gitu.sibuk mmgla sibuk tp percayalah kerja lain LAGI sibuk.lagi penat.janganlah ada sifat boring tu.kreatifkan kelas anda.(saya mmg tak suka sangat ikut silbus.tiap2 minggu ada je student kene public speaking.)

dan kepada kaki buli,sila hentikan sikap buruk tu.kalo korang membuli masa skolah,dah beso nanti konfem korang akan keje blue collar jek (hahahhah).tak caya cuba selidik balik kengkawan anda.saya bukan nk angkuh tp golongan kononnya 'gangster' skolah ni sebnanya xla handal mana.dah tak pandai akademik,buat2 pandaila cara lain.kalau sukan ke,kraftangan ke,melukis ke takpe.ni membuli,mencabul,memeras.seriously,kalao camni,repot je polis.baru depa tau langit tinggi rendah.ataupon suh tgk hukuman gantung ke.bio meroyan setahun.

kepada yg ada niat bunuh diri.apa pun tujuan anda ianya HARAM disis islam.nyawa manusia amat berharga.hanya AlLah yg akan mengambil nyawa kamu.berbincang dgn parents,guuru2,hatta polis skalipun utk selesaikan masalah ni ok.kalau nk bunuh diri sbb putus cinta,cinta ditolak,saya sarankan minum racun tikus bio korang rasa terseksa (kamonnnnn!!!CINTA?)kalao sbb fail exam ke apa ke..please..hidup ni bukan skadar 30A+ SPM.banyak lagi.jd sila jgn bunuh diri sbb benda remeh t emeh.kalau nk bunuh dri pon biarlah atas nama ISLAM di PALESTIN tu.depa tak terdaya melawan.dan bunuh diri dengan tujuan membunuh Yahudi laknatullah difatwakan sbg halal di sana.haaa hangpa bley tolong org palestin.pi sana ok!Jumpa di palestin

3 comments:

Unknown said...

hahahaha i likeeeee

nur.najib said...

mmg.ko jgn bunuh diri ya bila edward kawen dgn bella

Unknown said...

wahahahahahahahaha tulun la...walaupun aku suke kt edward...xkuasa aku smpai camtu skali..gile saiko