this is my 3rd sequel from the mental lexicon saga (yeah.im too old to heart cullen).the mental lexicon I was abandoned because of the slow server.the mental lexicon II is-now-defunct simply because i lost the password and can't login.

Monday, May 10, 2010

masak memasak?

hari ni mak mentua i yg masak lunch.sbbnya aku tertido tak sedaq diri lepas solat subuh sampai kul 1030.dapat tido dalam 4 jam gitu okla..memandangkan dalam 48 jami sebelumnya aku tido 4 jam sahaja.seriyes saiko.dah rasa cam mayat hidup (bukan penagih dadah ok).bergerak tapi soulless..wahahha..ayat tak bley tahan betul.

tapi aku qadakan tugas memasakku belah petang.aku rasa family husband aku jenis yg metabolik tinggi.sekejap je dah lapo.tapi tape la depa kurus2.kalo cam aku ni.buat gaya depa mau jadi pokok renek herba (sendiri faham .ekekke).aku pon gorengla mee.kebetulan husband aku pi pasar borong selangor beli udang yg manis bangat dan mee kuning basah buatan makcik dr kelantan..halal gitu.aku buat satu pek tu habis.pak mertua aku semangat makan termasukla laki aku tu (lepas tu die sibuk nk udang tempura la plak) and mak mertua aku. husband aku ckp sdp..ahhaha aku ni mmg..aku rasala aku mmg pandai masak cuma aku malas jek..huhuahuahua.masa kat mesir,kawan husband aku makan karipap daging aku buat bertalu2 siap suh jual kat rumah selangor..amboii sampai gitu..ekkeke.. nk buat camna bang..istri mu ini bukannya apa..sibuk bangat dgn tesis.

slalunya kalo family husband aku dtg dr kedah,aku akan buat masak lomak nogori.tak kisahla ikan ke,ayam ke,daging ke.drang pulun la makan.asben aku cukup gomar.aku taruk cili padi sampai 14 biji..amek ko..trebakau usus!nak buat camna..dah darah noghori ado kek badan den ni hah.abah den org gomeh laher kek batu keke kolo pilah

anak2 aku,aku masak nasi goreng cheese + telur..drang mmg suka makan nasi goreng (cam aku gak.aku x suke sgt nasi berlauk).sebelum tu aku kukus pau kacang merah jek

aku tgk PIL kalo dok sini tenang je.takde nk buat perangai gaduh2 ke.kalo dok kampung tu ade jek huru haranya.aku da suh duk sekali sini.biaq harmoni keluarga. aku pon tak kesah.kalo nk amik maid pon rasa tenang sbb ada gak pengawasnya.nanti aku puujuk lagi l apak mertua aku ni. die bukannya apa,sayangkan projek bela itik mascovy die tu. siap bawak nk bg aku rasa..tapi aku x minat sangat itik.mungkin sbb masa kecik penah kene kejar itik kot.

konklusinya : aku masak sedap cuma malas jek..ahahhahah self promotion

4 comments:

Anonymous said...

saya suka konklusi akak! :)

-haziraa

Unknown said...

itik mascovy tu ape?

nur.najib said...

sejenis spesis itik..asal dr perkataan moscow..khelass gitu

n said...

iraa:ekekeke...abg najib belikan wok non-stick tu yg rajin skit memasak la nih..ekekek..takle cpt hangus