this is my 3rd sequel from the mental lexicon saga (yeah.im too old to heart cullen).the mental lexicon I was abandoned because of the slow server.the mental lexicon II is-now-defunct simply because i lost the password and can't login.

Tuesday, May 4, 2010

supermom?not!

aku terbaca somewhere di alam maya "my baby will cry when i leave her and when i come to cuddle her she will smile.i love that feeling".huh?(sambil angkat kening aku).bagi aku itu satu kenyataan yg diromanticizedkan.personally,aku dgn ank-ank berderet2 nih dan si baby picah peelnya gitu jugak dan feeling aku : ARGHH!! abang nk maid!.

ye la.kalau ank sorang tapela.tunggulah bila ada anak ramai.nk2 cam aku ni hah berderet tiap tahun.dahla takde maid.terkial2 sorang dgn keje part-time aku lagi,dgn tesis aku yg tak sudah2 (mana taknya.no1 nk makan,no 2 plak nak mandi pas tu yg no 3 menangis nk susu.bila kemasanya aku nk free?),baru korang mengerti yg tangisan begitu kdg2 memeningkan jiwa raga.sampai aku tatau nk rasa apa.hahahah.i might sound "eh ..die ni kejam betul..apala punya mak." cube fikir balik.mak2 zaman dulu korang ingat ada masa ke nk mengepit 24 jam dgn ank2nya?kalo gitu gayanya x jadi keje la kan.dgn nk masaknya, basuh kain pakai tangan,itu ini begitu begini.kadang2 aku rasa ibu2 muda skang ni cam over plak.memandangkan aku ni kira dah seasoned punya ummi jadi aku pon tersengih je la baca.suka sangat meromanticizedkan sifat seorang ibu.

lepas tu,supermom.bak kata harith, seorang ibu pelengkapnya bapa.(aku sebnanya tak paham nk relatekan dgn kenyataan aku sebelum ni..hahah)please dont call me supermom.sbb aku x lahirkan anak2 utk jadi batman,superman,spiderman or any superhero.slain tu, aku ni,kalau ank2 lasak , tak makan cakap , maka keluarlah suara halilintar petir sabung menyabungku ni.(tp aku sangat2 jarang mengetil, mencubit, menampar anak2ku. bukan jenisku begitu). bila da keluar suara keramat yg pasti x dapat challenge bilal bin rabah yg suaranya merdu hingga ke syurga,barulah ank2 aku diam.lepas tu bley sambung balik melasak.angin betul aku.tp memandangkan kadar melasaknya kurang aku maafkan.tapi kalau dah lompat 3 anak tangga sesuka suki smabil gelak2 mana aku tak naik taufan!

ye.aku sorang ummi yg berleter.kdg2 menjerit.amat jrg skali mencubit dan sebagainya.yg rimas dgr ank2 aku menjerit menangis.tapi itulah kehidupan seorang ibu.dan aku tak rasa nk jadi hipokrit dgn menyatakan tangisan anak2 aku tu umpama lagu merdu di telingaku. walaupun begitu,aku masih ibu penyayang..(hueheuheuehu)

(gambar x ley upload.slowla internet)

5 comments:

Unknown said...

wakakakakakakakakakakakakkakaka

Cik Tima said...

hahahhaha..haru dan biru

Wirdatul said...

salam cik nur...
saya juga begitu..tangisan,jeritan anak2 kekdng buat diriku rasa sungguh rimas dan bosan...kekdng hilang kawalan ku dalam menangani mereka seharian...namun itulah tanggungjawab yg harus digalas..saya kekdng hilang sabar sehingga boleh menjadi singa yang amat2 garang..namun pd anak2 mereka maybe sudah biasa...kekdng saya rasa bosan menjd suri rumah sepenuh masa dan bekerja sendiri..ianya amat2 memenatkan..bisnes online org kata nampak mudah namun bila laluinya..anak2 lagi...mcm2 kerenah..

luahan diriku...

Unknown said...

itulah pengorbanan seorang ibu dan isteri,bak kata perpatah ibu seorang boleh menjaga 10 anak. moga kesabaran dan pengorbanan hari ini menjadi mata2 rantai ummat muhammad SAW ...di dalam mendidik dan mentarbiah anak. moga apa yg kita impikan anak soleh /ah menjadi kenyataan ...ingat lah para isteri ...setiap peluh dan kesabaran itu ada ganjangan di hari pembalasan ...jadilah islam sebagai panduan ..jgn nafsu dan akan yg cetek sebagai panduan ...semoga hidup isteri2 di berkati allah dan dirahmatinya ...

nur.najib said...

ws.ms wirda & en putra
ya..mmg penat mnjadi ibu.walauupun hari2nya yg kita lalui ni umpama bersukan 24 jam.tp tanggungjawab kita.end of the day,,walau angin di siang harinya,musti tersenyum tgk ank2
bila berborak dgn suami perangai mereka..apa boleh buat...bak kata suami :jenuh nk tunggu depa besaq...heheheheh